CE SE INTAMPLA DACA FOLOSIM CAUCIUCURI DE IARNA PE TIMPUL VERII

Este universal si general cunoscut faptul ca, pe parcursul anotimpului rece, este necesar, dar si impus de lege, sa se utilizeze un tip de cauciucuri special pentru iarna, indiferent de tipul autoturismului care este folosit. Beneficiile utilizarii acestor cauciucuri sunt bine cunoscute, in primul rand permitand circulatia mai sigura pe drumuri care pot deveni dificile in timpul iernii. Acesta este principalul motiv, existand de fapt si alte cauze pentru care folosirea anvelopelor de iarna este obligatorie.

Insa, pentru multi utilizatori de autoturisme, diferenta dintre anvelopele de iarna si cele ‘normale’, nu pare sa fie prea convingatoare, acestia utilizand acelasi set de cauciucuri (cele de iarna) pe tot parcursul anului, ignorand astfel indicatiile specialistilor care recomanda utilizarea fiecarui set de anvelope pentru sezonul corespunzator. O mare parte a soferilor, considera ca datorita faptului ca nu exista o litera in constitutie care sa reglementeze aceste lucruri, pe perioada verii se poate circula si cu anvelopele de iarna, si sustin ca nu exista vreun motiv pentru care ele trebuie schimbate. Siguranta soferului si pasagerilor, dar si portofelul utilizatorului de autoturism pot contrazice aceste declaratii ignorante.

In primul rand, diferenta principala dintre pneurile de vara si cele de iarna priveste chimia acestora. In compozitia chimica, se poate observa o diferenta clara da material intre constructiile celor doua tipuri de anvelope, acestea avand caracteristici fizice diferite.

Cauciucurile de iarna detin asemenea proprietati fizice, astfel incat sunt mai dense si au o constructie mai dura, decat a cauciucurilor de vara. Consecintele acestui factor sunt destul de definitorii in argumentul utilizarii pneurilor corespunzatoare sezoanelor. Datorita acestui timp de compozitie, pneurile de iarna, se inmoaie la temperaturi reduse, si se intaresc cand termometrul atinge valori mai ridicate. Aceasta schimbare a consistentei anvelopelor aduce cu sine o schimbare in comportamentul autoturismului pe carosabil. Distanta de franare este direct afectata, fiind mai mare decat ar fi specificat in caracteristicile masinii, acest fapt datorandu-se aderentei mai reduse. De asemenea, comportamentul in curbe este afectat si poate deveni unul periculos in cazul utilizarii anvelopelor necorespunzatoare, aparand riscul de derapaje.

 

Un alt factor care influenteaza siguranta, este o consecinta majora a cresterii temperaturii in aceste pneuri de iarna. Acestea sunt proiectate sa reziste la temperature reduse, si sa aiba o functionare propice doar in cazuri in care temperaturile sunt negative. In momentul in care ele sunt utilizate pe perioada de vara, sezon in care, temperaturile depasesc constant pragul de 20 de grade, cauciucurile in sine pot atinge pana la 50 de grade Celsius. Datorita faptului ca acest scenariu nu este luat in calcul de producatori in momentul proiectarii acestor produse, apare un risc ridicat de explozie a pneurilor, ceea ce poate aduce cu sine consecinte catastrofale.

Nu in ultimul rand, urmarile acestor incalcari al reglementarilor etice, afecteaza direct si buzunarul. Daca se va alege uutilizarea anvelopelor de iarna in sezonul calduros, uzura lor va fi mult mai rapida, perioada lor de viata reducandu-se la jumatate din cea asigurata de producator in cazul folosirii corespunzatoare. Mai exact, arhitectura anvelopei promite un randament ridicat in jurul temperaturii de minus sapte grade Celsius, o valoare care este foarte departe pe parcursul verii. In momentul in care cauciucurile de iarna sunt forjate la valori de plus douazeci de grade Celsius, durata lor de viata nu va mai prinde si iarna urmatoare, ceea ce inseamna ca actualul set va trebui inlocuit.

Acestea au fost doar cateva dintre motivele pentru care exista cauciucuri de iarna si cauciucuri de vara, si de ce ar trebui purtate corespunzator. In cazul in care doriti o functionare a masinii

in siguranta, dar si o economie la cheltuielile aduse de aceasta, respectati reglementarile propuse de producatori, si schimbati anvelopele cand este necesar.

Alte postări

CUM NE PREGATIM MASINA PENTRU CONCEDIU?

Inainte de a pleca la orice drum mai lung, precum o vacanta pe parcursul verii, trebuie verificata masina astfel incat sa indeplineasca anumite conditii si sa nu iti creeze probleme in timpul sejurului, deoarece orice problema care poate aparea la masina ta, iti poate ruina vacanta din toate punctele de vedere, cel mai important fiind cel financiar.   Verificarea trebuie facuta inainte de plecare astfel incat orice problema descoperita sa fie rezolvata inainte de a pleca in vacanta. Pe scurt o verificare pre-vacanta te poate salva de multe inconveniente, dar cel mai important te poate ajuta sa eviti probleme ce

Citeste mai mult

DESPRE VERIFICAREA SI INLOCUIREA ANTIGELULUI

Arhitectura motoarelor este in asa fel delimitata, incat motorul sa poata functiona si porni in conditii normale, fara a influenta temperatura celorlaltor componente ale autoturismului. Pentru a detalia din punct de vedere tehnic aceasta afirmatie, putem mentiona ca majoritatea motoarelor sunt astfel construite incat sa functioneze in jurul unor temperaturi care ating pana la 90 de grade Celsius. Astfel, circuitul de racire din cadrul motorului este compus din doua ‘camere’ separate. O camera interioara in care este situat motorul, si o zona exterioara motorului. Pentru a putea delimita aceste doua camere din constructia sistemului de racire al motorului, se utilizeaza

Citeste mai mult

UTIL: CUM SE CONDUCE CORECT O MASINA DIESEL

Masinile diesel sunt la fel de populare ca masinile pe benzina, insa au un mod diferit de a se conduce. Astfel uneori, pentru persoanele care fac trecerea de la benzina la diesel, se poate creea o confuzie. De aceea, in urmatorul articol va prezentam cateva indicatii legate de functionarea corecta a masinii, de modul in care aceasta ar trebui utilizata, astfel incat sa aiba o durata de viata cat mai indelungata. PORNIREA MOTORULUI DIESEL Chiar daca pare hilar, pana si pornirea la masina diesel este diferita fata de modul de pornire al autoturismelor pe benzina. In primul rand, este necesar

Citeste mai mult

CUM ITI DAI SEAMA CA AMBREIAJUL E PE CALE SA CEDEZE

Pentru persoanele care detin o masina, ambreiajul este bine cunoscut ca fiind o componenta vitala a intregului sistem care asigura functionarea automobilului. Insa acest lucru este comun pentru noi Europenii si nu numai. Dar spre exemplu, in Statele Unite ale Americii, aceasta pedala buclucasa, nu exista. Majoritatea masinilor din State sunt echipate cu cutie automata. Mai precis ambreiajul este acea componenta a masinii care permite soferului sa schimbe viteza. Procesul tehnologic se descrie ca fiind o transmitere de putere a unei miscari de rotatie, in momentul in care ambreiajul este cuplat, si o intrerupere a acestei miscari, in momentul decuplarii.

Citeste mai mult

CUM SE FOLOSESTE SI INGRIJESTE CORECT INSTALATIA DE CLIMATIZARE?

A venit vara, am schimbat cauciucurile, acum a venit timpul sa verificam instalatia de climatizare. Instalatia de climatizare a unui autoturism este vitala, mai ales pe temperaturile anotimpului calduros, cand interiorul unei masini fara sistem de climatizare sau cu defectiuni la nivelul acestuia, se transforma intr-o adevarata sauna. Din acest motiv, aceasta ustensila a masinii trebuie tratata cu mai multa atentie de catre soferi si, respectiv, posesori de autoturisme. Acest sistem de climatizare are functia de a ‘aspira’ aerul cald din interiorul masinii, pentru a putea creste astfel gradul de comfort din autoturism, dar si pentru a ajuta la mentinerea sanatatii

Citeste mai mult

CE SE INTAMPLA DACA FOLOSIM CAUCIUCURI DE IARNA PE TIMPUL VERII

Este universal si general cunoscut faptul ca, pe parcursul anotimpului rece, este necesar, dar si impus de lege, sa se utilizeze un tip de cauciucuri special pentru iarna, indiferent de tipul autoturismului care este folosit. Beneficiile utilizarii acestor cauciucuri sunt bine cunoscute, in primul rand permitand circulatia mai sigura pe drumuri care pot deveni dificile in timpul iernii. Acesta este principalul motiv, existand de fapt si alte cauze pentru care folosirea anvelopelor de iarna este obligatorie. Insa, pentru multi utilizatori de autoturisme, diferenta dintre anvelopele de iarna si cele ‘normale’, nu pare sa fie prea convingatoare, acestia utilizand acelasi set

Citeste mai mult

Conducerea defensiva – Agilitate si toleranta

În momentul de față majoritatea populației nu își poate imagina viața fără mașină! Mașina ne duce rapid la muncă, în concedii, la întâlniri de afaceri, la medic etc. Prin urmare e de la sine înțeles că a conduce o mașină a devenit mai mult decât o plăcere, o necesitate pentru lumea modernă! Creșterea numărului de mașini, stilul de viata pe fuga, lipsa răbdării în trafic și nu numai, au dus la creșterea numărului de accidente! Legislația rutieră, orele de condus cu instructor,  îți asigură o bază solidă de prevenire a accidentelor, totuși odată ajuns în trafic, agitația, nervozitatea celorlați conducători auto, graba

Citeste mai mult

Trecerea de pietoni 3D

Evolutia omenirii, a avut un impact major asupra vietii si a modului in care astazi decurge aceasta.Cu totii am invatat despre trecut si modul de desfasurare, si am invatat rapid ca singurul lucru cert in viata ramane schimbarea. Schimbarea poate sa fie majora prin eliminarea completa a anumitor obiceiuri sau minora prin modificarea si adaptarea acestora societatii prezente. Atestari ale acestor retele de drumuri gasim inca din perioada Imperiului Roman cand datorita intensificarii negotului, care se realiza cu care trase de cai, administratia vremii a considerat necesara infiintarea trecerilor de pietoni, acestea urmand sa faciliteze traversarea drumurilor. La momentul respectiv,

Citeste mai mult

Robots vs Oameni: Cum se vor fabrica masini in viitor?

In fiecare an apar noi gadgeturi si functii, pentru cele deja existente. Viitorul se anunta a fi unul destul de informatizat, rolul omului in procesele de productie urmand a scadea simtitor.  Inca nu am ajuns sa conducem masini zburatore si sa avem roboti cu infatisare umana pe post de angajati, profesori s.a.m.d., dar luand in considerare interesul publicului larg fata de tehnologie si cantitatea de resurse financiare si umane investite, e usor de asumat ca avem toate sansele sa transformam “viitorul robotizat” in prezentul pe care il traim. Automobilele sunt de ceva vreme centru de interes pentru populatie, ultilitatea acestora

Citeste mai mult

MERCEDES LANSEAZA NOUL MODEL E-CLASS

Modelul E-class 2017 al constructorului Mercedes vine cu adoptarea designului „Sensual Purity” deja prezenta la celalalte modele sedan de la Mercedes cum ar fi S-class care a adoptat acest stil in 2014 socand publicul cu eleganta acestui nou design. Pe langa unui nou design modelul E-class revine si cu noi dotari la sectiunea tech care nu sunt prezente inca nici la S-class.Una dintre optiuni ar fi folosirea telefonului clientului pe post de cheie. O alta dotare care este lansata in premiera pe E-class este un sistem de comunicare numit car-to-X care aduna date despre accidente,blocaje de drum si trimite aceste

Citeste mai mult

BMW N47

Motorul N47 are probleme cu distributia, se rupe o patina si lantul sare moment cand motorul se sparge. Masinile care sunt echipate cu acest motor sunt urmatoarele: BMW Serie 1: E81, E82, E87, E88, F20, F21, BMW Serie 2: F22, F23, BMW Serie 3: E90, E91, E92, E93, F30, F31, F34, BMW Serie 5: E60, E61, F10, F11, F07, BMW X3: E83, F25, BMW X1: E84 Tot ce recomandam este sa ascultati motorul si daca exista un zgomot de lant in partea din spate sa fim foarte atenti cand achizitionam aceasta masina pentru ca sunt probleme cu distributia. Pericol de accident

Citeste mai mult

NOUTATI DE LA PARIS!

In zilele de la deschiderea salonului auto de la Paris tot mai multi reprezentati au dat declaratii care sugereaza ca industria auto se indreapta tot mai mult spre a oferi o gama cat mai larga de masini electrice.Este o lupta agera si pe categoriile SUV unde avand platforme universale marciile ofera tot mai multe produse. Datorita concurentei producatorilor pe segmentul masinilor electrice autonomia lor creste pe la fiecare model ce apare acesta fiind problema majora cu aceasta categorie de masini. Cu astea spuse asteptam cu nerabdare sa vedem ce ne pastreaza producatorii de masini pe anul 2017 si din cate

Citeste mai mult
Sute de clienți fericiți

DE CE SĂ ALEG VADAUTO?

car-inspection
SW-DistractedDriving-Clean-1
Ce spun

Clientii

PROGRAM ITP

Luni-Vineri : 08:00 – 20:00
Sambata: 09:00 – 14:00
Duminica: Inchis
Programeaza-te

PROGRAM SERVICE

Luni-Vineri : 8:00 – 17:00
Pauza de masa:  12:00 – 13:00 
Sambata: Cu programare
Duminica: Inchis

CONTACT

Statie ITP Cluj Napoca, Str. Alverna nr. 40
Service Cluj Napoca, C-tin Brancusi nr. 91
Service & ITP Cluj Napoca, Calea Someseni nr. 34
Tel: +40 371 236 221  |  [email protected]

Abonează-te la

Newsletter

Acum te poti abona la Newsletter-ul VADAUTO ca sa ai acces la ofertele actuale, reduceri si multe alte surprize. 

Acest site foloseste cookies. © Copyright VadAuto.ro. Crafted with by  Brandion