Arhitectura motoarelor este in asa fel delimitata, incat motorul sa poata functiona si porni in conditii normale, fara a influenta temperatura celorlaltor componente ale autoturismului. Pentru a detalia din punct de vedere tehnic aceasta afirmatie, putem mentiona ca majoritatea motoarelor sunt astfel construite incat sa functioneze in jurul unor temperaturi care ating pana la 90 de grade Celsius.
Astfel, circuitul de racire din cadrul motorului este compus din doua ‘camere’ separate. O camera interioara in care este situat motorul, si o zona exterioara motorului. Pentru a putea delimita aceste doua camere din constructia sistemului de racire al motorului, se utilizeaza un termostat. In momentul pornirii motorului, datorita faptului ca producatorii auto au dorit sa eficientizeze procesul de pornire prin accelerarea cresterii temperaturii si sa confere in acelasi timp o uzura minima, termostatul primeste rolul de a separa cele doua zone ale sistemului de racire: cea exterioara de cea interioara. In traducere libera, apa nu mai are permisiunea de a ajunge in radiator pentru a-si scadea temperatura.
Odata ce termometrul se apropie de valoarea de 90 de grade Celsius, termostatul nu mai blocheaza trecerea apei dintr-o zona in alta, ba chiar o faciliteaza si, deschizandu-se, astfel apa se raceste.
Ei bine, prezenta apei in instalatia motorului pe perioada iernii poate deveni o problema. De aceea a fost nevoie de introducerea unei substante care sa opreasca apa din a ingheta. Aceasta substanta este antigelul. Desi este o substanta care dauneaza atat oamenilor, cat si animalelor, este indispensabila pentru intretinerea unui autoturism si pentru functionarea corecta a acestuia.
Ce trebuie cunoscut despre antigel este faptul ca tipul de antigel care trebuie folosit pentru fiecare autoturism, este specificat de producator. Respectarea acelui antigel specific pentru masina dumneavoasta este imperativ necesara. Un alt lucru de luat in calcul in momentul inlocuirii antigelului este faptul ca nu este recomandata schimbarea brand-ului la fiecare inlocuire a antigelului, deoarece exista diferente intre fiecare antigel produs de diferite brand-uri, iar motorul dumneavoastra ‘s-a obisnuit’ cu cel pe care l-ati utilizat.
Inlocuirea antigelului, datorita proprietatilor lui toxice, trebuie realizata intr-un cadru profesionst astfel incat sa nu prezinte probleme pentru mediul inconjurator.