Clima intr-un autoturism, in habitaclul acestuia este asigurata de instalatia de climatizare. Astfel, facand un exercitiu simplu de imaginatie, putem deduce ca si cea mai mica defectiune aparuta la nivelul acestei instalatii, este o scadere drastica a gradului de confort asigurat in interiorul masinii, mai ales pe timp de vara.
Functia bine definita si simpla a sistemului de climatizare al unui autoturism este aceea de a absorbi caldura din habitaclul automobilului.
Nu doar ca asigura conforul pasagerilor si soferului, dar va avea grija si de sanatatea lor, si nu in ultimul rand, va contribui la functionarea in condiitii propice ale anumitor componente din constructia masinii.
In instalatia de climatizare din arhitectura unui autoturism gasim un element care este elementar pentru indeplinirea functiei sale, si anume freonul. Acest freon are schimbari ale starilor de agregare in acelasi timp in care interactioneaza cu caldura. Astfel la trecerea din stare lichida in stare gazoasa, freonul absoarbe aer cald, iar in mod reciproc, la momentul in care isi schimba starea gazoasa si ajunge in stare lichida, acest element emana aerul cald.
Toata instalatia de climatizarea functioneaza ca un circuit inchis, astfel aerul este trecut prin toate componentele sistemului si in acest mod se modifica temperatura aerului din habitaclu. O componenta importanta din sistemul de climatizare este evaporatorul. Aerul intra in habitaclul autoturismului prin intermediul evaporatorului.
Tot din evaporator, freonul este evacuat sub forma gazoasa, si prin diferite conducte, ajunge in compresor, o alta componenta a acestei instalatii, care este responsabila cu transformarea freonului inapoi in stare lichida, pentru ca circuitul aerului sa poata fi reluat.
O proprietate determinanta a freonului este faptul ca este consumabil. La fel ca orice alt consumabil, la un moment dat freonul se va termina, si din aceasta cauza, periodic, instalatia de climatizare va trebui incarcata cu freon.
Pentru a fi siguri ca nu veti ajunge in punctul in care instalatia ramane in ‘pana’ de freon, este recomandata verificarea instalatiei odata pe an, iar freonul, deobicei, se incarca odata la doi ani. Importanta incarcarii cu freon in mod corect este data de faptul ca o eroare de 30 g, poate cauza probleme de functionare si altor componente ale masinii.
Luni-Vineri : 08:00 – 20:00
Sambata: 09:00 – 14:00
Duminica: Inchis
Programeaza-te
Luni-Vineri : 8:00 – 17:00
Pauza de masa: 12:00 – 13:00
Sambata: Cu programare
Duminica: Inchis
Statie ITP Cluj Napoca, Str. Alverna nr. 40
Service Cluj Napoca, C-tin Brancusi nr. 91
Service & ITP Cluj Napoca, Calea Someseni nr. 34
Tel: +40 371 236 221 | [email protected]
Acum te poti abona la Newsletter-ul VADAUTO ca sa ai acces la ofertele actuale, reduceri si multe alte surprize.